Monday 18 February 2013

Era IT : Ilmu Bermanafaat atau Penyebar Fitnah

Tuhanku,

lzinkanlah hambaMu ini menuliskan  tentang tajuk "Era IT : Ilmu Bermanafaat atau Penyebar Fitnah, negara di mana hambaMu sedang berpijak sekarang. Engkaulah yang merezekikan hamba untuk melihat bumiMu di sebelah sini. Untuk menyaksikan perbuatan hamba­-hambaMu yang sangat menderhakaiMu. Lalu sesudah menyaksikannya, hamba tidak boleh membiarkannya begitu sahaja. Suatu usaha dan ikhtiar mesti dilakukan agar kebiadapan dan kesilapan itu tidak berterusan. Memerangi ideologi sesat anutan mereka itu hamba kira adalah satu jihad agar ia tidak terus meracuni fikiran, jiwa dan kehidupan manusia. Moga-moga tulisan hambaMu ini mendapat restu, rahmat, berkat dan pertolongan yang Engkau janjikan pada hamba-hambaMu yang berjihad.Tuhanku,

Tolong singkap tabir ilmu yang hakiki untuk menyuluh masalah ini dengan tepat. Sekaligus dapat membunuh budaya jahiliah yang mencengkam Barat kini yang ia telah menular ke seluruh dunia. Tanpa ilmu yang hakiki, yang mampu menumbangkan segala kekusutan fikiran hamba-hambaMu yang di Timur dan Barat ini, hamba kira tidak akan ada gunanya tulisan ini di baca oleh semua.

Sekali lagi, tiada gunanya Ya ALLAH, kerana akal terlalu lemah untuk mencari jalan penyelesaian yang tepat terhadap kekusutan yang maha rumit ini kecuali dengan ilmu hakiki yang Engkau ilhamkan ke dalam hati. Sungguh hanya Engkau saja yang tahu dan mampu menyelesaikan masalah manusia ini. Dan hamba cuma mengharapkan pertolonganMu kiranya layak bagi hamba mendapatkannya.

Ya ALLAH,
Kiranya hal  dalam Era IT di gunakan oleh Bangsa Melayu terutamanya anak-anak muda Melayu untuk menyebarkan Fitnah ini dibiarkan maka amat rugilah dalam Era Kasih Sayang ini . Dan akan tertipulah umat Islam selamanya. Masakan tergamak hambaMu merelakan keadaan yang demikian itu terjadi tanpa pembelaan?

Wahai Tuhan,
Kiranya tulisan ini benar dan berfaedah maka ia adalah milik Mu. Hamba cuma alat yang Engkau gunakan untuk tujuan murni itu. Tapi kiranya tulisan ini penuh kekurangan, hingga kurang bermutu, maka itu adalah kerana tidak layaknya hambaMu yang daif dan berdosa ini mendapat pertolonganMu. Lalu hamba akuilah kehinaan dan kelemahan diri. Di samping memohon keampunan dari Mu.

Akhimya, pinta hamba pada Mu Tuhan, kiranya ada pahala dari tulisan ini maka tolong sampaikan pahala itu pada orang-orang yang telah berjasa memelihara dan mendidik serta mengajar hamba-Mu ini hingga mampu hamba menuliskan tulisan ini. Hanya ini yang dapat hamba balas kebajikan mereka. Mereka itu ialah ibu bapaku serta guru-guruku, khasnya guruku Abuya Putra Bani Tamin dan guru tareqat yang diberkati Sayidi Syeikh Muhammad bin Abdullah As Suhaimi. Dan segala yang baik itu, ya ALLAH, adalah kepunyaanMu.
Amin, ya ALLAH.

ASAS PIAGAM MADINAH

KEADILAN (TAUHID)
SILATURRAHIM
KEBAJIKAN
CEGAH MUNGKAR

KASIH SAYANG ... KUNCI PERPADUAN SEJAGAT



 Petikan dari Tulisan Kakak Angkat dari Jakarta, Indonesia:


 
Dunia ini berisi milyaran pilihan warna yang mewakili keindahan ciptaan Tuhan



Maka janganlah memandang dunia 
hanya sebagai hitam dan putih, 

karena juga ada jutaan tingkat abu-abu yang menghubungkan antara putih dan hitam.Dan janganlah menyikapi segala sesuatu hanya sebagai benar dan salah, karena ada tingkat perbaikan yang sangat banyak antara yang salah menuju ke yang benar.

 
 Setiap jiwa sedang mengupayakan kebaikannya, 
 dan masing-masing masih sering tercampur
 antara yang benar dan yang salah.

Maka marilah kita semua lebih menghargai pendapat sesama. Jika ada yang belum benar, betulkanlah dengan sabar. 


Jangan hanya menyalahkan.Dan terutama, janganlah menyalahkan dengan kebencian.Jika sudah ada yang benar, gembirakanlah mereka, dan belajarlah dari keihklasan mereka untuk membaikkan diri. Benarkanlah orang benar dengan suka cinta, dan betulkanlah yang sedang salah dengan kelembutan dan kesabaran.

Marilah kita mengingat dengan kerendahan hati, bahwaAnda tidak mungkin seratus persen benar, sebagaimana mereka tidak mungkin seratus persen salah.Jika kita pribadi yang benar, maka seharusnya mudah bagi kita untuk berkasih-sayang agar berarti dimata Tuhan. Aamiin"NOTA:

Semoga Allah kurniakan nikmat dan rahmat pada kakakku Sharifah Chasanah Mukim dan Roh Almarhum suaminya.  Hanya ini yang mampu ku sedikit sebagai satu penghormatan dan hadiah dengan penuh ikhlas padaku walaupun kita tak bertemu hanya silaturrahim melalui Facebook dan Allah hadirkan silaturrahim kita secara luar biasa di saat ku hadapi ujian dan cabaran. Hanya Allah sahaja yang dapat membalas budi baik kakak di atas segala tunjuk ajar dan ilmu yang amat bernilai.

 Semuanya bermula kisah :  Ada saat dan ketikanya kita di uji dengan ujian hidup yang kita tak pernah duga. Bermula 2005 hijrah ke Kuala Lumpur dan dapat limpahan rezeki dari Allah dan bergelar jutawan.  Peluang yang di sertai melalui Program Online Global dan berjaya punyai networking di 40 negara.  Pada bulan 7 tahun 2008 semua wang telah di gunakan untuk satu Projek Kemanusiaan berhadapan dengan United Nation untuk bantu dua adik beradik dari dari Luar Negara untuk datang ke Malaysia dan menetap di sini setelah kematian kedua ibubapanya.

Alhamdulillah, pada 8.8.2008 sertai satu Peluang Perniagaan yang di milikki oleh anak angkat kepada Almarhum Bonda Tunku Badriah. Anak angkat Bonda pada masa itu belum memeluk Islam.  Alhamdulillah hasil usaha itu dapat siap Maahad Tahfiz berhampiran Istana Terengganu. Dalam pada itu juga segala wang di gunakan untuk terus membantu bagi membantu kedua adik beradik yang masih dalam United Nation.  Setelah bertahun syarikat yang disertai itu berkembang hingga ke seluruh Asia Tenggara, berlaku ujian yang di sangka. Saya bersama ramai leader2 dari Malaysia,Indonesia dan Thailand telah di kianati yang bermula dengan ketua dari Indonesia dan diri saya di Malaysia. Setelah itu pihak pemilik syarikat mula membuat konspirasi pecah belah leader2 Melayu dalam syarikat dan menaburkan fitnah. Semuanya itu di lakukan adalah untuk mencapai matlamat sebenarnya untuk menipu dan menyalahkan pihak kami semua. Begitu berani pemilik syarikat itu mempergunakan kami dan Almarhum Bonda demi kepentingan diri. Rupa-rupanya perancangan licik telah diaturkan dri peringkat awl lagi.

Walaupun begitu licik sekali perancangan jahat, berkat kesabaran kami semua akhirnya kini terbukti semuanya RAHSIA SEBENAR dan Pelik Tapi Benar suatu Luar Adat berlaku apabila segala rahsia penipuan itu di buka oleh mereka sendiri tanpa sendiri melalui Blog yang ditulis oleh mereka sendiri.

Dalam hidup ini ada ketika berlaku ujian dan cabaran yang di sangka, walaupun mendapat limpahan rezeki tetapi semua itu di belanjakan untuk meneruskan Perjuangan Belum Selesai dengan pihak United Nation. Walaupun seribu cabaran hadapi berhadapan dengan UN yang bertopengkan untuk Badan Dunia tetapi di bawah Organisasi NWO.  Allah Maha Baik, ujian yang kami hadapi dengan tipu daya UN pada kita umat Islam tetapi Allah telah Anugerah pada Kami Ilmu Hikmah Bijaksana yang tak ternilai iaitu ERTI PENGORBANAN SEGALA HARTA BENDA DI JALAN ALLAH ADALAH SATU PERNIAGAAN YANG TERBAIK.

Dalam usaha ini saya bersama membantu seorang yang mengetuai Usaha ini setelah menerima tanggungjawab dan amanah dari kedua ibubapa kedua-dua adik beradik, setelah kedua ibubapa dari Luar Negara iaitu anak bekas Timbalan Menteri Pertahanan telah terbunuh dan kedua adik beradik ini dtang bertemu di london untuk membantu.  Kehadiran kawan saya pada tahun 2006 mohon pertolongan setelah beliau dan rakan2nya sudah tiada apa2 harta yang di milikki. Akhirnya saya bersetuju membantu, semoga dengan bersama usaha ini dapat didik diri ini untuk belajar ERTI PENGORBANAN.  Yakin dengan Janji Allah dalam firmannya dalam Al-Quran dan kebenaran itu terbukti apabila Junjungan Besar Nabi Muhammmad dan Siti Khadijah bersama sahabat-sahabat mula menjadikan Masjid sebagai Pusat untuk Permulaan mengembangkan Islam bermula dengan usaha membersihkan hati. Dalam hati kita adanya sesuatu yang amat bernilai seperti emas. Emas bernilai di dunia dan akhirat. Usaha untuk mendapatkan emas bukannya mudah, perlu usaha melombong dan setelah itu melalui 5 proses untuk hasil EMAS. Begitu juga dengan usaha membersihkan hati ini perlukan seorang Guru Murshid yang membimbing dan memimpin. Rasulullah yang mempunyai isteri Siti Khadijah pada peringkat awal banyak membantu segala harta benda dan segala-galanya bersama dengan sahabat-sahabat selama 13 tahun membantu dengan segala harta benda,jiwa dan raga untuk satu perkara iaitu sebagai didikan TAUHID pada Allah. 
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

91. Asy-Syams


[1] Demi matahari dan cahayanya yang terang-benderang;

[2] Dan bulan apabila ia mengiringinya;

[3] Dan siang apabila ia memperlihatkannya dengan jelas nyata;

[4] Dan malam apabila ia menyelubunginya (dengan gelap- gelita),

[5] Demi langit dan Yang membinanya (dalam bentuk yang kuat kukuh – yang melambangkan kekuasaanNya);

[6] Serta bumi dan Yang menghamparkannya (untuk kemudahan makhluk-makhlukNya);

[7]Demi diri manusia dan Yang menyempurnakan kejadiannya (dengan kelengkapan yang sesuai dengan keadaannya);

[8] Serta mengilhamkannya (untuk mengenal) jalan yang membawanya kepada kejahatan, dan yang membawanya kepada bertaqwa; -

[9] Sesungguhnya berjayalah orang yang menjadikan dirinya – yang sedia bersih – bertambah-tambah bersih (dengan iman dan amal kebajikan),

[10] Dan sesungguhnya hampalah orang yang menjadikan dirinya – yang sedia bersih – itu susut dan terbenam kebersihannya (dengan sebab kekotoran maksiat).

[11] (Ingatlah), kaum Thamud telah mendustakan (Rasulnya) dengan sebab perbuatan derhaka mereka yang melampaui batas;

[12] Ketika orang yang paling jahat di antara mereka menerima perintah dari mereka (supaya membunuh unta yang menjadi mukjizat),

[13] Maka berkatalah Rasul Allah (Nabi Soleh) kepada mereka: ” (Janganlah kamu ganggu) unta betina dari Allah itu, dan (janganlah kamu menyekatnya daripada mendapat) air minumnya (supaya kamu tidak ditimpa azab)!”

[14] (Setelah Nabi Soleh memberi amaran) lalu mereka mendustakannya serta menyembelih unta itu. Dengan sebab dosa mereka, maka Tuhan menimpakan mereka dengan azab yang membinasakan serta Ia meratakan azab itu meliputi mereka (sehingga punah-ranah semuanya).

[15] Dan Allah tidak hiraukan kesudahan (mereka) yang demikian, (kerana itu adalah balasan yang adil).

Matahari memancarkan CAHAYA dan bulan di jadikan Allah tidak ada cahaya sendiri tetapi akan mula bercahaya sedikit demi sedikit hingga BULAN BULAN PURNAMA DAN BERANSUR HILANG SEDIKIT DEMI SEDIKIT DALAM MASA YANG DITETAPKAN DALAM MASA 30 HARI.  WALAUPUN BEGITU BINTANG-BINTANG YANG YANG TIDAK TERHITUNG JUMLAHNYA SENTIASA BERCAHAYA.   SECARA RINGKASNYA, SEMUA INI BERLAKU WALAUPUN PADA MALAM HARI TIADA CAHAYA MATAHARI YANG KITA NAMPAK TETAPI HAKIKAT MATAHARI ITU SENTIASA MENGELUARKAN CAHAYANYA SEBAGAI BUKTI IALAH DALAM SISTEM PERATURAN ALAM INI BERLAKU PERGERAKAN BUMI DAN PLANET2 LAIN MENGELILINGI MATAHARI DAN BUMI INI JUGA BERPUSING DENGAN KADAR YANG TELAH DI TETAPKAN. MANAKALA BULAN YANG MENGELILINGI BUMI INI, TIBA SAAT DAN MASANYA MULA MENGELUARKAN CAHAYA YANG DI TERIMA DARI MATAHARI DAN DI PANTULKAN KEBUMI PADA WAKTU YANG DITETAPKAN.  WALAUPUN DI WAKTU BULAN TIDAK MEMANTUKAN CAHAYA, KITA MASIH LAGI SETIAP MASA DAPAT MELIHAT BINTANG2 DI MALAM HARI.
 

......Huraian selanjutnya ...bersambung


Allah Maha Baik dan syukur padaNya, bermula 3 Rejab 1433 yang lalu bermula tinggal (menumpang) di sebuah kabin buruk sahaja di kelilingi tanah 1 ekar yang terbiar...Kini sudah menetap di sini sudah sembilan bulan ..
Power of 9 : Mula Rejab 7 x 9 = 63 dan kini bulan Raby al Thanny 4 x 9 = 36

63 age of Rasul mirror of 36

Firman Allah:

Mereka berkata lagi: ” Demi sesungguhnya! Jika kita kembali ke Madinah (dari medan perang), sudah tentu orang-orang yang mulia lagi kuat (pihak kita) akan mengusir keluar dari Madinah orang-orang yang hina lagi lemah (pihak Islam)”. Padahal bagi Allah jualah kemuliaan dan kekuatan itu dan bagi RasulNya serta bagi orang-orang yang beriman; akan tetapi golongan yang munafik itu tidak mengetahui (hakikat yang sebenarnya).

Surah 63 : 8

Firman Allah maksudnya;

(Mereka juga beroleh) ucapan salam sejahtera dari Tuhan Yang Maha Mengasihani.

Surah 36 :58

Alhamdulillah Rahmat Kasih Sayang dari Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani telah anugerahkan pada hambaNya yang hina ini ;

1. Kini tempat ini di terangi cahaya ..Medan selera"Sup Bedeboom"
2. Bermula seorang diri di temani kuching, pembentukan AJK 9 orang untuk sama2 manafaatkan tempat ini untuk kepentingan ramai
3. Mula lancarkan tabung untuk membina sebuah surau.
4. Mula di kunjungi orang ramai.

No comments:

Post a Comment